27 mars, 2006

hmmm...

Gjør jeg noe galt når jeg ikke drar hjem og tar farvell med min farmor på 93 som jeg egentlig aldri har hatt noe særlig kontakt med ? Har et par kusiner som mener det, men jeg bor lengst vekk av alle i tillegg til at jeg har lagt opp til 14 dager omtrent uten fri frem til påske... Om jeg drar hjem må det bli dagstur, dvs 4 timer reisetid hver vei for å kanskje kunne stå ved sykesenga og se henne en siste gang, og så må jeg fly hjem igjen (nok en dagstur) hvis det blir begravelse før påske... *sukk* Jeg har ikke tid eller penger til dette!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gj�r det som du mener er riktig for DEG, og s� f�r de andre gj�re som de vil. Det viktigste er at du tenker gjennom hva du vil, s� du ikke angrer n�r det er for sent!

Klem.

Anonym sa...

Veldig enig med annette! Det er ditt valg og det er du som m� f�le p� om det har noe for seg for din del.

Klem

Anonym sa...

Ikke la deg p�virke av hva andre mener. Du m� gj�re det som er riktig for deg. Du kan jo ogs� vurdere hvordan du vil huske din farmer, sengeliggende og syk eller oppeg�ende fra tidligere �r.

Jeg bes�kte ikke min farmor p� d�dsleie. Jeg var det barnebarnet som hadde minst kontakt med henne, etter som hun ikke s� meg for min s�ster. Lang historie, og ikke verdt � komme inn p� her.

Om hun er oppeg�ende kan du jo evt. spare deg for reisen og ta en telefon.

Ikke sitt igjen med d�rlig samvittighet.