31 januar, 2010

Januar 2010 - teppemåneden


Da har jeg ferdigstilt mitt TREDJE teppe i januar måned. De to foregående var påbegynt før januar, men dette er både påbegynt og ferdigstilt i januar 2010. Teppet er strikket i rester av ullteppegarn, det gikk med 480g med dobbel tråd på pinne 6mm. Jeg har igjen ca et halvt nøste ullteppegarn, var litt usikker på hvor mye som gikk med til den påstrikka kanten.

I dag har jeg også strikka ei lue, desverre ble den for liten til meg selv om jeg fulgte mønsteret til medium størrelse dame. Garnet er nydelig, 100% merino ull. Lua veide 30 gram.

(Tror ikke vekta jeg har er så god, ender alltid med runde tall når jeg veier.)

3 kommentarer:

Snuppesnella sa...

3 fine tepper ! Skal si du er produktiv.

Hobbygåsa sa...

Oj 3 tepper, du fortjener medalje! Kjempeflotte er de! Tusen takk for løk-tips. Da vanner jeg og venter :-) Ha en fin uke!

mimouna sa...

Det var litt av en teppeproduksjon! *imponert*

Synd med luen som ble for liten, men da har du jo en fin gave. ;o)