23 september, 2007

Feminin strikk


Jeg har strikket denne søte vesten etter mønster fra Feminin Strikk av Lene Holme Samsøe. Min er strikket i "Davos" (fra StrikkInnom)i en nydelig petrolgrønn farge, pinne 5,5mm og ca en uke :) Siden jeg gikk opp i pinnestørrelse og garntykkelse strikket jeg med maskeantallet til størrelse Small og lengder til størrelse Large, den ble helt perfekt... Hadde det ikke vært for at den nå er søkkvåt så skulle jeg tatt bilde med den på også, det gikk litt fort i svingene når den ble vasket her tidligere...


A cute vest after a pattern from the book Feminin Strikk by author Lene Holme Samsøe. I knit in "Davos" and needles 5,5mm, used the stitchcount from size Small and length for size Large and it's just perfect. Knit in 8 days!

4 kommentarer:

reluctantMANGO sa...

Oh, I love that vest! Looks like the perfect thing to transition from summer to fall :)

Anlen sa...

Den vesten såg veldig god ut! Og så kjapp som du er, da!

CamillaS sa...

Kjempefin! Få se den på, da vel! :D

Hvor mye garn går det forresten med til en calorimetry? Har noen greier liggende her som kunne passe, men vet ikke om det rekker.

Torunn Skjærstad Moen sa...

Den ble jo kjempeflott. Skal strikke den selv, og har kjöpt samme boken, Koselig blogg du har, med hilsen fra asterix,