11 desember, 2005

3.søndag i advent !!!!!

Det er jo snart jul, HJELP! Hvor blir tiden av ? Jeg holder på å lage julegaver ved enhver anledning, og julegaven til mamma bør jo nesten være ferdig før jeg drar hjem om bare 9 dager... ble mer arbeid enn forutsett på hakket putetrekk... Hekler også på en liten duk til bestemor, som jeg gikk lei for en del uker siden når jeg var ferdig med hovedmønsteret (en stav, to luftmasker, en stav, to luftmasker *gjeeeeeeeesp* fortsett raden ut, snu og gjenta) Har heldigvis et par dager fra jeg kommer hjem slik at jeg kan få gjort den ferdig, spiller liten rolle om mamma ser gaven til bestemor :P


Ellers fant jeg ut at jeg skulle se hva slags garn jeg har liggende i går kveld, og montere litt småtting jeg fant rundtomkring i skapene, og så fant jeg noe jeg hadde glemt!



Fargene ble litt skarpere på bildet enn de er i virkeligheten, men er det ikke søtt? Husker jeg strikket det for 3-4år siden (hjelp som tiden flyr!). Er ihvertfall babysett str 6-9mnd, jakke (med knepping på ryggen), slengbukse (!) med strikket press og matchende lue i lys orange, hvit og lys turkis... (er unisex farger det?) Oppskriftene er hentet fra min mors samling av babyoppskrifter fra da jeg ble født, syns 25år gamle oppskrifter ofte er mye bedre enn de man får tak på i dag!

Ingen kommentarer: