13 september, 2009

Septemberlue X2





I september har jeg jammen klart å strikke to luer på 3 dager :) Lue nr 1 er en modifisert versjon av Road Tripping Hat, mønsteret er nydelig men skal strikkes på alt for tynne pinner og med for få omganger mellom flettingene for min smak. Jeg har 4 omganger mellom hver flette og syns mønsteret kom veldig pent frem :) Lua er strikka i Schaenmayer Alpaka. Pinne 4,5mm på vrangborden og 5,5mm ellers.

Så i går la jeg opp til den andre septemberlua (Tripp Trap), og her gikk det unna... Jeg hadde ikke med meg mønsteret ut når jeg la opp, derav 3x3 vrangbord i stedet for 1x1, og kortere vrangbord siden jeg brukte opp restegarn. Lua er strikka i dobbelt garn, rester av smart, falk, alpa og rubin. God og varm med andre ord. Pinne 6mm.

3 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

TO luer på så kort strikketid er godt gjort. For de var jo ikke bare rett opp og ned:)
Ha en deilig søndag:)

Xhantippe sa...

Flotte luer du har strikket!

mimouna sa...

Så fine luene dine ble. Lurt med ekstra omganger mellom flettingene. Og mixen av lilla restegarn var nydelig!