22 februar, 2009

Pågående prosjekter

Her ser dere hva jeg har på pinner og nål for tida, dvs de aktive prosjektene (har et par til rundt her og der).


En genser, forhåpentligvis passe til meg selv :) Strikker med dette mønsteret som basis og modifiserer innimellom. Garnet er 1 tråd lace fra handpainted yarn og 1 tråd kauni lace kjøpt fra villepinner. Jeg syns begge lacegarnene var for tynne å strikke stort med, og det gulgrønne garnet er for bråkete i seg selv, så jeg tvinnet de sammen på rokken og vips så har man garn perfekt for pinne 4,5mm :) Jeg er fornøyd!!!

Ellers strikker jeg på et teppe, rundt og rundt i ring med ullteppegarn fra sparkjøp :) Av ukjente grunner hadde jeg veldig mye hvitt og rosa, så jeg får se hvor stort teppet blir... Planen er også lett toving etter det er ferdigstrikket, men får se om jeg tar sjansen på å la maskinen ta seg av det eller om jeg må gjøre det for hånd...


Ser dette kjent ut? En gammel UFO fra 06-07 har dukket opp fra posen sin, og etter en fryktelig spennende skiskyterstafett så mangler den bare et par runder rundt det hele for å binde alt sammen... Jeg har begynt, så får vi se hvor lang tid jeg bruker på å få det ferdig og feste tråder :)

Ingen kommentarer: